Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 15:46 - VIP-1
Автор: ivokazar Категория: Поезия   
Прочетен: 894 Коментари: 0 Гласове:
0



V I Р

Иво Казар
Copyright © 2009-2010

Политика
Чалга
Музика
Спорт
Медийни &
културтрегерни
Биг Брадър
Разни-безобразни




ПОСВЕЩЕНИЕ

На Учителя Радой.
За несведущите – той
в жанра бе класик, чешит,
бе Харун ал–Рашид*.

_________
* За непознати имена и думи виж Речника в края на книгата.




INTRO


АВТОР

Аз съм ТВ воайор,
всенароден съм отпор
на измисления VIP
и на всеки нагъл тип –
боря ги чрез рими скверни,
скверни, но пък верни.



ПОЛИТИКА


БОЙКО

Указ първи: Повелявам,
считано от 1-ви Термидор,
Слънчо вече да изгрява
откъм Банкя, в моя двор.

Указ втори: Няма право,
под угроза от възбрана,
моят Слънчо да изгрява/
грее от/над “Позитано”.

Указ трети: Повелявам
Слънчо да не се надува,
види ли ме – да отдава
мене чест, да козирува!


Р. ОВЧ.

Аз съм мистър Енерган,
атома да цепя знам,
както и да пускам газ
по тръби или отзад за вас.
Потопени в газова мъгла,
няма как да видите кога
тлъста комисионна
вземам най законна.


ПАРТИЯ

Партия сме ний голяма:
Волен, аз и мама.
Славен сме триумвират!
На сапунката по "Скат"
бяхме някога актьори,
сценаристи, режисьори.
Но решили сме: кога
вземем тримата властта,
да прераснем във квартет,
може би дори в квинтет,
във зависимост и как
куче вземем си юнак,
или куче плюс котак.


ТРИНИТРОН
На Серж

Има три синедриона:
Розов, Жълт, Червен.
Без засилка яхаш Трона,
и на трите щом си член.

Умен, можещ, с ясен тезис?
Безразлични са за Трона
пунктовете без "Генезис".
Тронът пита за Синедриона.


ЗА СОКОЛА – С ЛЮБОВ

Скрап на злато с философски камък
преобръща алхимик в планински замък;
тъпчат златото по стаи и мазета
верните му хомункулуси-джуджета.
И макар богат – богат до гроб,
и макар дарен със микроскоп,
весдесъщи алхимик е малко тъжен,
че Смъртта, открил е, няма да излъже –
въпреки че има философски камък,
въпреки че спретнал си е замък.
И, уви, че няма начин да похарчи
всичко, дето е натаманарчил.


КУШИ

На Емил от ново време
за диети му не дреме;
повечкото му килца
май ще да са от властта.
То и аз от барикадите насам,
в плюс съм с някой килограм…
Май борбата с комунизма
в пряка връзка е с метаболизма.


ГОЦЕ

Дълъг път дотук изминах
и през трупове преминах,
за да имам всичкото това:
от узбекски пръч рога,
псевдоним литературен,
вид придаващ ми културен,
чифт гвардейци с будка,
че и изглед към оная дупка –
на светите мощи храм
допреди да хвръкне с “бам!”
Но когато чашата е пълна,
на носталгията кълнът
зачовърква и ума, и тялото,
спомняйки ти за началото...
Та дилемата е, значи, таз:
да преправя, или не, аз,
пръв държавен служник,
будката във нужник?


ЙЕРАРХИЯ

С оглед здраве и комфорт
в Ялта ходих на курорт –
да навие моята пружинка
местната дружинка.
А пък на дружинката
курдисват й пружинката
в друг курорт, на сянка.
На “Лубянка”.


ПРЕЗИДЕНТЪТ

“Бийтълс” ми е малко глетав;
падам си по хард и метъл.
Струва ми се, че дори,
ако хард го даваше и ти,
вместо да зовеш изпод тепетата:
“Иване, кажи на лекетата!”,
още теб да слушам по Канала
вместо “Интернационала”.


ЦЕЦКА, ЦЕЦО, МОНИ

"Цецка, Цецо, Мони"
нова марка са бонбони.
Може и да ни се усладят,
ала може и да загорчат.
Че със щампа бяха "СЛАДКИ!"
и бонбоните дотук – но гадки.


Т. НАР. Н. В.

Бях в бележника седмица,
бях светец, че и светица,
чакан и мечтан бащица.

Но оказа се, че за троица
лапам със голямата лъжица;
цяла слапах държавщца!

На светец, че и светица
съм маскирана лисица –
инак хищник, уж мушица.


ЕТЕМ

В превод името Етем
означава “Може и без мен”.
И бездруго при авария
никога не бях в България.


КОМАНДИРА

Иване, Иване, Иване.
Защо не им каза?...
Пожали ония хайвани –
и с вот те народът наказа.

Иване, Иване, Иване.
Защо цака президента?
Внушил си бе, че имане
е оня pendejo и мента.

Иване, Иване, Иване.
Забрави ти притчата стара,
че пръчки найдно събрани
ни огън ги плаши, ни жара.

Иване, Иване, Иване…
Свръхегото ражда омраза.
И трови, и автокапан е –
Едем обръща на Газа.


ТАТЯНКА

Вчйера в парламйента мйй
питаха зората изотгдйе
изгрява. А пък аз: Койе?
Зората? Пуква откъдйе?
Амчи, чак отатък Руси
палят братята я руси!


ЗА СОКОЛА – БЕЗ ЛЮБОВ

Морен сукол пие, лочи
от Вардаро до Марицата
и от Сребърна до Рилски учи
на България кръвчицата.


УСМИХНАТИЯТ КМЕТ

Тъжен бях като момче.
И един ден мама взе,
че заведе ме на специалист –
на усмивки монтажист.
Тъй и тъй – му тя реди. –
За усмивка сме дошли!
Евтинджийска или VIP? –
пита оня. – Шита или с цип?
Имам френски, италиански...
Моят калпазан софиянски –
вика мама, чак ме втриса –
VIP-ската ще я бастиса.
Евтина му поставете.
И не шийте, а ковете!
Специалистът поразрови
и усмивка някаква изрови.
Взе пирони, чук подбра
и усмивката ми закова.
Та така съм оттогава –
с нея лягам, с нея ставам.
Ходя и по забавления
със усмивка, и на погребения.
Няма махане дори, огрях,
да не ми е хич до смях!
Затова, когато плача,
мязам с нея на палячо.


ЯНЕ

Свободата дири жадно всеки роб,
а свободният пък – съвършенство.
Ала щом дори не роб, ами микроб
се явяваш, на парите в пленство,
свободата не, ами и майка дърта
ще смениш за туй “блаженство” –
трийсет сребърника на четвърта.


Р. П_ТКОВ

Знайте, истина и грамче няма
в клюката онази опикана!
Там онази – за фонтана.

Името ми, бих отметнал,
доказателство е безответно
“пиш” че правя само клекнал.


ЕХ, НАДЕЖДА

Кой на Хубавото Наде
младостта окраде?
Политиката май ще да е;
даде й, ала и взе.
Даде й и жълт паваж,
даде й червен гараж,
даде й света на длан,
че и нов съпруг за армаган.
Всичко даде политиката,
политиката великата!
Но на Хубавото Наде
младостта окраде.


СФИНКТЕР 01–13

Дупе знае “две” и “двеста”,
закалено в двеста теста:
издържа на царска чурка,
че и на червена хурка;
не поцепи се, ами пое
даже рязаното кересте.
Сиреч, ще да издържи –
няма начин, се ла ви! –
без упойка, без лечител
и на пожарогасител.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivokazar
Категория: Поезия
Прочетен: 37327
Постинги: 65533
Коментари: 1
Гласове: 15
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930